ពាណិជ្ជករកម្ពុជា ២៥នាក់ ចូលរួមពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មឥណ្ឌូនេស៉ី លើកទី៤០
15-10-2025 11:34
(ប៊ីអេសឌី, ឥណ្ឌូនេស៊ី)៖ ពាណិជ្ជករកម្ពុជា ២៥នាក់ បានចូលរួមពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មឥណ្ឌូនេស៊ី លើកទី៤០ (TEI) ដែលប្រព្រឹត្តទៅនៅថ្ងៃទី១៥ ដល់ថ្ងៃទី១៩ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ នៅឯពិព័រណ៍សន្និបាតឥណ្ឌូនេស៊ី (ICE) នៅទីក្រុង BSD ។
TEI គឺជាពិព័រណ៍ business-to-business និង business-to-customer ធំបំផុត ក្នុងប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី ដែលរៀបចំដោយ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនៃសាធារណរដ្ឋឥណ្ឌូនេស៊ី។ ពិព័រណ៍នេះ ត្រូវបានបែងចែក ជា ៣តំបន់សំខាន់ គឺ អាហារ ភេសជ្ជៈ និង ផលិតផល កសិកម្ម; ផលិតផលដែលផលិត; និងសេវាកម្ម និងផលិតផល បម្រើដល់ការរស់នៅ។
ឯកអគ្គរដ្ឋទូតឥណ្ឌនេស៊ីប្រចាំកម្ពុជា លោក Santo Darmosumarto បានធ្វើបទបង្ហាញពីការត្រៀមខ្លួនរបស់ឥណ្ឌូនេស៊ី ក្នុងការក្លាយជាប្រភពដ៏គួរឱ្យទុកចិត្ត និងយូរអង្វែងសម្រាប់ផលិតផលដែលអ្នកប្រើប្រាស់កម្ពុជា។ លោកបានលើកទឹកចិត្តឱ្យធុរកិច្ចកម្ពុជា ប្រើប្រាស់ពេលវេលាដ៏ទាន់ពេលនេះ ដើម្បីចូលរួមក្នុង TEI ដែលពួកគេនឹងជួបប្រទះនូវផលិតផល និងសេវាកម្មដែលមានគុណភាពជាច្រើន ហើយសំខាន់បំផុតនោះ គឺជាឱកាសដ៏ល្អក្នុងការជួបដៃគូអាជីវកម្មដ៏មានសក្តានុពលរបស់ពួកគេ មកពីប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី។
បន្ថែមពីលើការតាំងពិពណ៌ផលិតផល របៀបវារៈរបស់ TEI នឹងមានការផ្គូផ្គងអាជីវកម្ម B2B បេសកកម្មពាណិជ្ជកម្ម សិក្ខាសាលាអន្តរជាតិ ការប្រឹក្សាពាណិជ្ជកម្ម ក៏ដូចជាការចុះហត្ថលេខាលើ MoU/LoI/contract។ ក្នុងអំឡុងពេល TEI ឆ្នាំមុន មានអ្នកទស្សនាជាង ៤០,០០០នាក់ ចូលរួមដោយអ្នកតាំងពិព័រណ៍ ១,៤០០នាក់ និងអ្នកទិញ ៨,០៤២នាក់។
ក្នុងអំឡុងពេល TEI កាលពីឆ្នាំមុននោះដែរ ស្ថានទូតបានទទួលពានរង្វាន់ Primaduta ពីរដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូនេស៊ីសម្រាប់តួនាទីដ៏សំខាន់របស់ខ្លួនក្នុងការលើកកម្ពស់ការនាំចេញរបស់ឥណ្ឌូនេស៊ីទៅក្រៅប្រទេស។
ខណៈពេលដែលផលិតផលឥណ្ឌូនេស៊ីមួយចំនួន មានវត្តមានខ្លាំងក្នុងចំណោមប្រជាជនកម្ពុជារួចហើយ ផលិតផលឥណ្ឌូនេស៊ីដែលមានសក្តានុពលជាច្រើនទៀតមិនទាន់ត្រូវបានបង្ហាញដល់ប្រទេសនៅឡើយទេ។ ស្ថិតិពាណិជ្ជកម្មចាប់ពីខែមករាដល់ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥ ដូចដែលបានយកពី GDCE របស់កម្ពុជា បង្ហាញថា ទំហំពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីនៅក្នុងរយៈពេលនោះមានចំនួន ៧០៤,៣០៧ដុល្លារអាមេរិក ដែលជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី ជាដៃគូធំបំផុតទី១០ សម្រាប់កម្ពុជា។
ឥណ្ឌូនេស៊ីមានបំណងចង់ពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីបន្ថែមទៀត។ ២ឆ្នាំកន្លងមក ពាណិជ្ជកម្ម ទ្វេ ភាគីសម្រេចបាន ១ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងមួយឆ្នាំ។
ស្ថានទូតឥណ្ឌូនេស៊ី បានផ្តួចផ្តើមគំនិតជាច្រើន ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅនេះ ក្នុងចំណោមនោះ តាមរយៈការប្រារព្ធពិធីផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និងទេសចរណ៍ឥណ្ឌូនេស៊ីដ៏ធំបំផុតនៅកម្ពុជា «Sousdey Indonesia 2025» នៅក្នុងខែមិថុនា ក៏ដូចជាការធ្វើដំណើរអាជីវកម្មទៅកាន់ខេត្តនានាក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដើម្បីស្វែងរកកិច្ចសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ចដ៏មានសក្តានុពលជាមួយប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី៕